Thursday, August 26, 2010

در این سکوت حقیقت ما نهفته است *

اون وقتهایی که توی دلت داری بد وبیراه میگی و روی صورتت یک لبخند نشسته و داری به حرف طرفت گوش میکنی و سر تکون میدی، فکر کن اگه یک دوربین تو و بیرونت رو با هم نشون می داد، چه چیز تنفرآوری می شدی تو. حتی اگر بعدش هم فکر کنی همون رفتارت درست بوده و خودت از نتیجه اش راضی باشی، بقیه هم راضی و همه چیز گل وبلبل. اما خدا چی؟ خدا هم راضی؟ فکر نکنم چون حتما دوربین های خدایی درون و بیرونِ لحظاتِ ما رو با هم ضبط میکنن و وقتی که مُردیم از همین فیلمها بهمون نشون میدن. ‏فیلم های بینهایت بُعدی‏.‏ فکر کنم روز قیامت، آدمها از ریا بیشتر خجالت بکشن تا خودِ کار بد.‏
.
بدیش اینه که بعضی وقتها با یکی از همین دوربین ها به خودم نگاه میکنم. ‏بینهایت بُعدی که نه، ولی تو و بیرونمو همزمان میتونم ببینم. خوبیش اینه که اینجور وقتها، لکه های روی دلم رو هم می بینم. هربار که لکه به چشمم بخوره و یک دستمال روش بکشم، کمرنگتر میشه.‏
.
گاهی دلم میخواد زیاد حرف نزنم با آدمها. اصلا حرف نزنم. روزه ی سکوت بگیرم. کجا بود، در یکی از وبلاگ گردی ها خوندم که یکی گفت ماه رمضون روزه ی سکوت میگیره و همین روزه بیشتر از هر کاری، جلوی گناهش رو میگیره. ‏
.
دلم میخواد ساده تر و محدود تر بودم تا در اون محدوده ی ساده و کوچک، تکلیف همه چیز روشن بود. کاشکی حداقل چند روز در سال اینو تجربه میکردم، مثلا می رفتم در یک صومعه یا مسجد و یک هفته فقط خودم بودم و خدای خودم. خدای خودم ها نه خدای راهب یا مسجدی ها.‏
.
.
سکوت سرشار از ناگفته هاست از مارگوت بیگل *

3 comments:

  1. سلام. اول اینکه بابایی میگه روزه سکوت برای خانومها خیلی خیلی صواب داره. ازش غافل نشین و به بقیه هم آموزش بدین.
    دوم اینکه در صورت امکان یه عکس که نشونه یا لوگوی وبلاگتون باشه رو برام بفرستین. میخوام یه مجموعه عکس از دوستای وبلاگیم درست کنم. مرسی. در ضمن اسم فایل عکس رو هم اسم خودتون و اسم وبلاگتون رو بذارین.
    ممنون
    به آدرس:
    kayzad@ymail.com

    ReplyDelete
  2. ظاهر کی نواند شد مانند باطن؟
    میدونی چرا فرق داره چون باطن بطن داره!!
    بیشتر ما نقابی بر چهره داریم
    یک هویت جعلی و ساختگی
    جلوه ای دیگر پیدا میکنیم
    و اما سکوت که چه راست گفته اند بلندترین فریاد است
    سکوت نهایت عقل و فرزانگی است
    اصلا یک نوع موهبت است
    چه کسی درک میکند؟
    آنکه از این نعمت هست سرشار

    ReplyDelete
  3. چه فکر خوبی. روزه سکوت توی ماه رمضون...اون همت کشیدن دستمال روی لکه هم هر وقت می‌بینیمشون زیبا بود

    ReplyDelete