Wednesday, November 16, 2011

واکسن سرماخوردگی

اگر در بهار و تابستان از من بپرسن که آیا واکسن سرماخوردگی میزنین؟ جواب میدم که نه. چون دکترمون سال اول گفت اگر مشکل خاصی ندارین بهتره هم خودتون و هم بچه ها نزنین تا بدن، خودش با بیماری مقابله کنه وسیستم ایمنی اش قوی  بشه. همچین هم خوشم میاد که همه ی این سالها واکسن نزدیم و نمردیم.
وقتی توی گرم و سرد شدن های پاییز همه مون سرما می خوریم، اونهم از نوع جامع، شامل تب، سردرد، بدن درد، گلو درد، اشک از چشم و آب از دماغ، سرفه، خروسی شدن صدا، خلط منجر به استفراغ و دل درد واسهال ناشی از آنتی بیوتیک و ...، پیش خودم میگم وقتی سرما خوردگیمون خوب شد، بریم واکسن بزنیم.
سرما خوردگی و ماجراهاش چند هفته گرفتارمون میکنه. وقتی که بالاخره سرما خوردگی از خونمون میره، هوا از مرحله ی گرم و سرد شدن و سرماخوردن دیگه گذشته و کاملا سرد شده. ویروس ها هم رفتن توی کُپ. میگم حالا که خوب شدیم. شاید دیگه مریض نشیم.
هنوز تا آخر زمستون، یکی دوبار دیگه سرما می خوریم. که اونموقع فصل واکسن اصلا گذشته و بخواهی هم برات واکسن نمیزنن.
بعد هم که دیگه بهار میاد، کمبزه با  خیار میاد و سوز و سرما یادمون میره. و باز روز از نو، روزی از نو.

1 comment:

  1. ما که پارسال خیلی مریض بودیم و همه اش یکی مون آنفولانزا داشت. امسال من فوری رفتم و این واکسن را زدم تا لااقل آنفولانزاهای عجیب نگیرم. اما باز هم این آخر هفته که دخترک سرما خورد من باز ازش گرفتم و ما هم به همین وضع شما دچار شدیم! :) امیدوارم که زود خوب شین و تا کمبزه با خیار هم دیگه سرما نخورین ...ه

    ReplyDelete