Thursday, August 28, 2008

اتوکشی های جمعه شب

نوشته ی نونوش** در مورد اتو کشی منو ياد سالهای اول زندگی مشترکمون انداخت. قبل از بدنيا اومدن روشی. يادم اومد که اون موقع ها، هميشه آخر شب جمعه، موقع اتو کردن بود. ميز اتو رو ميآوردم توی هال و لباسهای اتو شدنی که هميشه روپوش و مقنعه ی من بود و چند تا پيراهنهای شسته شده ی بابايی. پيراهنهای بابايی رو دونه دونه اتو ميکردم و به چوب لباسی که به دستگيره ی در يا صندلی نزديکم گذاشته بودم، آويزان ميکردم. سالهای سال ديده بودم که مامانم پيراهنهای بابا رو اتو ميکرد و اينکار حس خوبی از خانه داری بهم ميداد.هروقت پيراهن بابايی رو روی ميز اتو پهن ميکردم، ياد حرف مامانم ميافتادم که اول بايد آستين و يقه ی پيراهن مردونه رو اتو کنی و بعد پشت و پيشش رو.ه
ساعت اتو هميشه مقارن با پخش سخنرانی دکتر قمشه ای در يکی از کانالهای تلويزيون بود و ما هميشه ميديديمش. اين موضوع لطفش رو بيشتر ميکرد.ه
ازآخرهای حاملگی، ديگه اتو کردن من تعطيل شد که شد و مسيوليت اتوی پيراهنهای بابايی بعده ی خودش قرار گرفت که گرفت و اين علامت خانه داری ما هم پاک شد. :)ه
بابايی! يادش بخير اون روزها

9 comments:

  1. khosh behalet. ma ke hamchenan lebase hamaro oto mikonim va taze badesh ham khodam bayad jameshoon konam va toye komod bezaram. agarna tahafteye dige haminjor velo mimone ta bere toye mashie rakhtshooyee va dobare shoste beshe.

    ReplyDelete
  2. Afrooz jan
    pasto hanoozhamoon khanoomi ke boodi, hasti.
    :)

    ReplyDelete
  3. Afrooz jan
    pasto hanoozhamoon khanoomi ke boodi, hasti.
    :)

    ReplyDelete
  4. khanoom ke che arz konam! bego hamoon khari ke bodam! albate, in ro ham begam ke haj agha masoole jaroo va gard giriye va ensafan moratab va be moghe ham anjam mide.

    ReplyDelete
  5. چقدر زرنگ شدی پریسا. دوتا پست توی یه روز. در ضمن من همیشه از اتو زدن بدم میامد. ولی گاهی از روی ناچاری اتو می کنم:)

    ReplyDelete
  6. و طبق دسته بندی تو من هیچ وقت خانم نبودم :(

    ReplyDelete
  7. پيمانه و افروز جان
    همه خانمند. بعضی ها اتوکش و بعضی ها
    اتو نکش. بعضی هل جاروکش و بعضی ها جارو نکش.

    :))

    ReplyDelete
  8. والله وقتی موشی شما خانم باشه (همه جا اسمش رو با صفت خانم مینویسی) ما که دیگه صد البته خانم خانم ها هستیم [نیشخند]

    ReplyDelete
  9. اتو زدن کاریه که اصلا خوشم نمی یاد. واکس زدن هم همینطور.

    ReplyDelete