Tuesday, November 24, 2009

نقل و نبات

روشی: می خواهید یک جوک چهار قسمتی بگم؟
ما: بگو.ه
روشی: قسمت اول-یک زن و شوهر توی ماشین هستند و آقا داره رانندگی می کنه. خانم میگه خیلی داری تند می ری. آقا میگه من رانندگی می کنم یا تو؟ بعد هم می زنه توی کله ی خانم. ه
بابایی: اینکه خنده دار نبود.ه
روشی: صبر کنین. قسمت دوم – همون خانم و آقا در خونه هستند و خانم داره غذا درست می کنه. آقا میگه زیاد نمک ریختی. خانم میگه من دارم غذا درست می کنم یا تو؟ بعد هم می زنه توی کله ی آقا.ه
ما: خوب بعد؟
روشی: قسمت چهارم...ه
من فوری تصحیح می کنم: قسمت سوم....ه
روشی: من دارم جوک میگم یا تو؟؟؟؟
.
.
دیروز که موشی رو از مهد آوردم. وقتی رسیدیم خونه و می خواست برای بیرون اومدن از ماشین بازی در بیاره، برای عوض شدن موضوع گفتم "بیا بریم خونه، همه منتظرتن. دلشون از صبح برات تنگ شده." ه
بعد، مثل جملاتی که خودش می گه وقتی که من میرم سر کار، گقتم:" من تورو می خواستم. من تو رو نمی دیدم." ه
میگه "خوب من مهد بودم. وقتی کسی جایی می ره دیگه نمی تونی ببینیش. ولی اون بعدش برمی گرده." ه
منهم که همیشه می خوام از هر موقعیتی حداکثر استفاده رو بکنم، می بینم فرصت خوبیه که یک اشاره به گریه هایی که بعضی روزها می کنه وقتی من می رم سر کار (و از پایین صداش رو می شنوم) بکنم.ه
اما قبل از اینکه من چیزی بگم، مثل اینکه فکر منو خونده باشه، خودش دستِ پیش می گیره و میگه " من اشتباخ (اشتباه) می کنم که وقتی تو می ری سرِ کار گریه می کنم. گریه نداره که. خوب تو عصر برمی گردی خونه" ه
من که جا خوردم می گم " آفرین. درسته. تو دختر بزرگی شدی دیگه"ه
چند ثانیه بعد میگه"بعضی وقتها که گریه می کنم، اصلا نمی خوام که تو بری سر کار"!ه
.
امروز صبح موقع خداحافظی بوس میده و میگه " بای مامان. شَوَت (فقط) مواظب باش، کارت که تموم شد، زود برگردی پیش من. باشه؟"ه

4 comments:

  1. چقدر بامزه اس این موشی.

    ReplyDelete
  2. هر دو قسمتش خیلی بانمک بود. دارم فکر می کنم اگه من این جوک رو برای یاشار تعریف کنم هم همینقدر خنده دار خواهد بود یا اینکه چون روشی برای شما تعریف کرده اینقدر خنده دار شده :)

    ReplyDelete
  3. نلی جون، اگر برای یاشار تعریف کنی، و او هم مثل من عجول باشه و صبر نکنه، شاید بتونی مطابق داستان یک تلنگری هم به کله اش بزنی. حالا روشی احترام من رو نگه داشت. ه
    :)

    در ضمن جوک کاناداییه دیگه. خیلی خنده دار نیست.ه

    ReplyDelete