Tuesday, May 4, 2010

باد-لاله-سنجاب

اینهم لاله های امسالِ ما، که به قول آقای ویگن*، از باد بهاری پریشان شده اند. ‏
کار باد هم پریشان کردنه. حالا به هرکی زورش رسید. ‏
کاش باد، وقتی از یک طرف می وزید و لاله ها را میخوابوند، می رفت و برمی گشت واز طرف دیگه برشون می گردوند سر جای اول. ‏
سنجاب ها هم، از خواب زمستانی که بیدار شدند، توی باغچه ی ما، گشتند و خیلی از پیازهای لاله ها رو در آوردند، یک گاز زدند و انداختن دور. ‏
کاش سنجاب ها سیستم بهتری برای قایم کردن و پیدا کردن دانه هاشون داشتند و می رفتند سراغ بلوط هایی که خودشون توی خاک گذاشته بودند‏.‏
اینجوری شد که باغچه ی لاله هامون اونجوری که می خواستیم نشد. ‏
فکر میکنم، در طبیعت، باد و سنجاب کاری به لاله ندارند. کار خودشون رو می کنند. لاله هم کاری به اونها نداره. حتی وقتی تا میشه یا خورده میشه. فقط آدمیزاده که به همه چیز کار داره. ‏
طبیعت با باد و لاله و سنجاب و همه ی چیزهای دیگه کامله. ‏
ما هم باید باشیم.‏

باد بهاری، با بیقراری، شکوفه پر پر کند و لاله پریشان *

8 comments:

  1. بله
    "شكوفه مي رقصد از باد بهاري شده سر تا سر دشت سبز و گلناري

    لاله ها با باد پريشان كنار مي آيند .
    سنجاب هاي شيطون را نمي دانم.
    خيلي قشنگ بود

    ReplyDelete
  2. مریم-مامان آواMay 5, 2010 at 3:47 AM

    عجب لاله های خوشگلی.چقدر هیجان انگیز که سنجاب میاد تو حیاطتون

    ReplyDelete
  3. مامان نوراMay 5, 2010 at 8:03 AM

    عجب حس بي نظيري توي اين عكس بود!!! چه روياي قشنگي كه سنجابها توي اين باغچه ي كوچولو ميان !

    ReplyDelete
  4. مامان نوراMay 5, 2010 at 8:59 AM

    عجب حس بي نظيري بود توي اين عكس كوچيك و چه تصويري ساخته شد توي سر من از ...

    ReplyDelete
  5. ولی به نظرم خیلی خوشگله که باغچه تون!

    ReplyDelete
  6. فقط آدمیزاده که به همه چیز کار داره
    من بودم اینو انتخاب می‌کردم بهعنوان شعار اجلاس‌های زیست محیطی
    :)

    ReplyDelete
  7. به نظر من که هنوز هم خیلی خوشکله، قشنگ بودنش به همین طبیعی بودنشه. این که هرسال با وجود باد و سنجاب و ... بازهم لاله ها سر از خاک بیرون میارن و هرچند مدت کوتاهی اما هر روز و هرساعت چشمها رو نوازش میدن
    من اون لاله های بنفش رو خیلی دوست دارم. امسال حتما یه عالمه بنفش میگیریم

    ReplyDelete
  8. ممنون از کامنت های همگی دوستان. ما هم خیلی دوستشون داریم. فقط انتظار چهارصد لاله را میکشیدیم. که حتی نصفش هم از خاک در نیومد. اونها هم که در اومدن، قوی نبودن و با اولین باد روی زمین خوابیدن و دیگه بلند نشدن. بعضی ها فقط برگ دادن، بدون گل. البته فکر کردیم شاید یک دلیلش، کمی برف در زمستان گذشته هم باشه که باعث شد، پیاز ها کمتر آب بگیرند. ‏

    ReplyDelete