Wednesday, July 21, 2010

کَل کَل

روشی رفته حموم و با موهای خیس اومده نشسته روی مبلی که درست جلوی پنکه است. با وجود اینکه می دونم خوشش نمیاد، میگم "جلوی پنکه بشینی، سرت سرما میخوره." جمله ام رو تکرار میکنم "ممکنه سرت سرما بخوره" باز طاقت نمیارم و میگم " احتمال زیاد سرما میخوره." گوشه ی لبهاش و دماغش رو می بره بالا، می فهمم که اشکالات درست شده. میگم "البته خودت می دونی" با دلخوری، بلند میشه. پاهاش رو تاپ تاپ می کوبه روی زمین و میاد کنار من روی مبل می شینه. به نشانی دلخوری، سرش رو رو به اون طرف نگه میداره که یعنی من با تو کاری ندارم. ‏
چند دقیقه بعد میگه "میدونی که سرما خوردگی از سرما درست نمیشه؟ از ویروس بوجود میاد. ویروس نداشته باشی، سرما نمی خوری." ‏
میگم "درسته" ‏
بلند میشه و دوباره تاپ تاپ پاهاش رو به زمین می کوبه و می ره روی همون مبل جلوی پنکه میشینه. ‏
میگم "بد نیست بدونی که وقتی بدنت سرد بشه، اگر ویروس سرما خوردگی در بدنت باشه، فعال میشه. پس اگر ویروس داشته باشی و بدنت یخ کنه، فرصت بهش میدی که فعال بشه." ‏
باز بلند میشه و با تاپ تاپ بر میگرده پیش من میشینه. ‏
میگه:" فعلا اینجا میشینم تا فکر دیگه ای پیدا کنم." ‏
.
حالا ما در طول روز چند تا از این کَل کَل ها داشته باشیم خوبه؟ فکر میکنم که کَل کَل کردن بخشی از هستی نوجوانهاست. برای خانواده هایی که بچه ی نوجوان دارن، نبوغ و خلاقیت و مهارت و دانش بشری و صبر و حوصله آرزو می کنم تا از کَل کَل ها سربلند بیرون بیان.‏

8 comments:

  1. مامان فرازJuly 21, 2010 at 1:06 AM

    تاریخ کلن تکرار میشه انگار. من و مادرم هم خیلی وقتها از این کل کل ها داشتیم البته بعبضی وقتها هم که مقایسه میکردمش با مامانای دیگه، می دیدم از اونجاییکه خیلی کاری به کار من نداره ( کلن انسان بی خیالیه) راحت ترم به نسبت بچه های دیگه و پای همه کارای خوب و بد خودم هم مینشستم. شاید بهتر باشه راه تجربه رو براشون باز بزاریم ببینیم چی میشند.
    فکر کنم سعه صبر تو این سنا خیلی کارساز باشه!! چشمک.

    ReplyDelete
  2. این شیش تا مهارتی که نوشتین اگه همشو یه آدم داشته باشه، نوجوونش که سهله، زندگیش از این رو به اون رو می‌شه

    ReplyDelete
  3. پس باید بعد از طی مراحل از شیر گیری از پوشک گیری و دنبال دویدن های ناتمام و هزار دنگ و فنگ در انتظار زمان کل کل باشیم.... امان ازین بچه ها

    ReplyDelete
  4. مریم-مامان آواJuly 21, 2010 at 2:38 AM

    قربونش برم من ..چقدر این دختر بلاست..راستش پریسا جان یه خورده ترسیدم منی که با بچه 5 ساله اینقدر کل کل دارم ببین 14 یا 15 سالش بشه چه زبونی برا من دراز کنه

    ReplyDelete
  5. اول قربون پاهای موشی بشم مال پست پایینی. بچلونش. بعد هم بگم که این پست خیلی خیلی قشنگ بود. روشی هم خیلی دختر منطقی ای هست.

    ReplyDelete
  6. این جرف رو من مدام از شوهرم میشنوم که میگه ویروس باعث سرما خوردگی میشه منم هی باید باهاش کل کل کنم .بک چیزی تو همین مایه های بجه نوجوان و اینها

    ReplyDelete
  7. خیلی جالبه. ولی جالبتر اینه که یه نفر با حوصله به این کل کل ادامه میده و یه هو عصبانی نمیشه. آفرین

    ReplyDelete
  8. چقدر خوب مسايل رو حل مي كني.

    ReplyDelete