Thursday, November 17, 2011

کی گفت خرسها عاشق عسل هستند؟

با موشی حرف میزدم و تشویقش می کردم که برای سرفه اش عسل بخوره. گفتم "عسل بخور تا هم سرفه ات بهتر بشه و هم مثل خرس ها قوی بشی." گفت "چرا؟" ادای خرس رو درآوردم و گفتم "خرس ها برای اینکه عسل میخورن اینقدر قوی هستن." گفت "نه، هیچ خرسی عسل نمیخوره." گفتم "خرس ها همیشه عسل میخورن. اصلا عاشق عسل هستند." کامپیوتری رو که جلوش نشستم نشون داد و گفت "نشون بده ببینم یک خرسی که عسل میخوره. "
در جستجوی گوگل تایپ کردم   
bears and honey 
در نگاهی سرسری به اولین جواب ها دیدم که نوشته، درسته که خرس ها عسل دوست دارند ولی دلیلش بیشتر اینه که بچه زنبور ها رو دوست دارن بخورن. عکسی هم که یک خرس رو در حال عسل  خوردن نشون بده، دست به نقد، نیومده بود.
دوباره گشتم برای
Winnie the pooh and honey
کلی لینک و عکس اومد از وینی دِ پو که داره عسل میخوره. نشونش دادم و گفتم "ببین خرس ها عسل میخورن." گفت "نه این که خرس واقعی نیست، کارتونه. خرس واقعی بهم نشون بده. فِرست سِرچ* رو بیار."
با دماغِ سوخته، جستجوی اول رو تکرار کردم و اولین لینک رو باز کردم. نوشته اش رو براش خوندم ولی با استفاده از بیسوادیش و با تصرف و تلخیص نشون دادم که خرس ها خیلی عسل دوست دارند. اگر برام مهم نبود که عسل بخوره، حتما به واقعیت وفادار می موندم و اعتراف میکردم که تا حالا فکر می کردم که خرس ها واقعا خود عسل رو دوست دارن.
.
گاهی که برای موشی  چاخان یا غلوهایی میکنم که کار رو راه بندازم، اگه روشی بشنوه، میگه "مامان، به من هم همین حرفها رو میزدی. من چه جوری قبول می کردم؟" حالا این یکی که قبول هم نمیکنه. مدرکِ معتبر میخواد.
* first search

3 comments:

  1. همین دیگه، اهل سیاست نیستی!
    کافی بود بهش بگی، «همه خرس‌ها عسل می‌خورند. اسنادش هم تو مرکز آمار موجوده.» :)

    ReplyDelete
  2. جالب بود. من هم نمیس دونستم که خرس ها عسل نمی خورن. عجب روشی باهوشی و بچه های این دوره زمونه به آسونی دارن کنار اینترنت بزرگ میشن. خوش به حالشون

    ReplyDelete
  3. چرا از کارتون "دورا" استفاده نکردی؟ یک قسمت داره که خروسه سرما خورده و صداش گرفته و نمیتونه بخونه و همه صبح خواب موندن بعد دورا بهش عسل میده!

    افروز

    ReplyDelete