Friday, January 23, 2009

بادبادک

گذر سريع از دوشنبه به جمعه هميشه برام باور نکردنيه. به قول يکی از همکارهام، هفته فقط دو روزه: دوشنبه و جمعه. ه
.
دوشنبه ها وقتی روزم رو شروع ميکنم در اين فکرم که يک هفته ی کاری طولانی و دنيايی از فرصت در پيش رو دارم. دوشنبه ها فکر ميکنم که تا آخر هفته، کوهی از کار رو از پيش پا برداشتم.ه
.
جمعه ها وقتی روزم رو شروع ميکنم در اين فکرم که که انگار همين ديروز دوشنبه بود و از خودم ميپرسم يکهفته، کجا رفت؟ تمام اون وقت و فرصت چی شد؟ باورم نميشه که از دوشنبه تا امروز پنج روز گذشته. نميدونم چرا وقتی به زمان گذشته فکر ميکنم بی اختيار نکرده ها به ذهنم مياد، نه کارهايی که کردم. هی دنبال رشته های ناتمام ميگردم. احساس ميکنم که زمان از دستم در رفته. بادبادکی که در دست داشتم منو با خودش در جهتی که خواسته برده.ه
.
بايد بادبادک زمان رو در دست خودم بگيرم.ه
.
ميشه با موشی و روشی بادبادکی رو بدست خودم بگيرم؟ تا ميرسن خونه، هر دوشون همون بادبادک رو ميخوان. ه

6 comments:

  1. واقعا تشبیه جالبی بود و جالب تر از اون, نتیجه ای که گرفته بودی. نمیشه این بادبادک رو فقط برای خودمون نگه داریم. شاید به این دلیل که خودمون نمی خواهیم و دوست داریم که شریکی باهاش بازی کنیم!

    ReplyDelete
  2. نتیجه و تشبیه جالبی بود و من همیشه از این نکته ها که آدم رو به فکر وامیداره خوشم میاید.
    من وقتی با تقویم میلادی سرکلاس میرفتم. فقط روزای دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه روزای مفیدم بودند. یعنی احساس میکردم که مفیدند. پنج شنبه و جمعه رو به نیت ایران ، مغز تعطیل میشدم. و شنبه هم با کلی انرزی آخر هفته رو شروع میکردم.

    ReplyDelete
  3. آخر هفته خوش بگذره با دو تا کوچولو سخته فعلا لذت بادبادک بازی با اونها را ببر

    ReplyDelete
  4. منم همينطورم...

    ReplyDelete
  5. جالبه كه هميشه آدما كاراي نكردشون رو ميبينن. اوائل فكر ميكردم فقط من اينطوري ام.

    ReplyDelete
  6. این بادبادکه تو زندگیه هممون هست. گاهی می‌برتمون جایی که باعث می‌شه فکر کنیم باید بهتر از وقتمون استفاده کنیم و حواسمون به حال باشه و این خوبه. گاهی هم می‌برتمون به یه خلا که دائم فقط فکر می‌کنیم داره عمرمون می‌گذره و ما کاری نمی‌کنیم و بعد بجای اینکه حواسمون رو به خودمون و حالمون جمع کنیم فقط به همون داستان گذر عمر توجه می‌کنیم و به افسوس خوردن عادت می‌کنیم و این خوب نیست.

    ReplyDelete