Tuesday, February 3, 2009

آقا موشه بيا بيرون

زمستون شش هفته ی ديگه ادامه داره. جناب موش خرما* اينطوری تصميم گرفتن. داستان از اين قراره که در آمريکای شمالی يک باور قديمی هست که يکجور موش خرما که زمستونها ميخوابه، روز دوم فوريه (ديروز) از لونه اش مياد بيرون. اگر هوا آفتابی باشه و سايه اش رو ببينه، از سايه اش ميترسه و برميگرده توی لونه اش و دوباره برای شش هفته ميخوابه و زمستان شش هفته ی ديگه ادامه داره. اگر وقتی از لونه اش بيرون اومد، هوا ابری باشه و سايه اش رو نبينه، بيدار ميمونه و معنيش اينه زمستون کوتاهه و بهار نزديک. يکعده ای که مسيول بررسی اين رويداد** هستند، از صبح جمع ميشن و نگاه ميکنن ببينن آقا موشه چکار ميکنه و طبق معمول که همه چيز در اينجا بهانه ای برای شادیه، تبديل به جشن شده. در شهرهايی مثل تورنتو البته فقط در حد خبره ولی در شهر قديمي تر و سنتی تر، مراسمی داره.ه
...
ما هم که ديروز از گرمای نسبی هوا و آفتاب مشعوف بوديم، خبر نداشتيم که همين باعث ميشه که زمستون طولانی بشه و امروز دوباره برف بياد.ه

پ ن
امروز در هيجان و انتظار خبر از پيمانه و دخترکش هستم. ه
Groundhog*
Groundhog Day**
بعد نوشت
پيمانه به سلامتی فارغ شد. خودش و دخترش هر دو خوب هستند. ماشالله مثل باربد، درشت و قد بلند. آخر شب با خود پيمانه هم صحبت کردم. حالش خوب بود. مي گفت که خانومی خيلی شبيه نوزادی باربد بوده. شيرش رو خورده بود و خوابيده بود و پيمانه در انتظار ديدار باربد بود.ه

12 comments:

  1. در مورد دوستای دبیرستانی می خواستم بگم. اینکه می گن عوض نشدی واقعا راسته. یه بار توی ایران حدود 20 سالم بود توی یه درمانگاهی بودم و داشتم گریه می کردم یهو یکی اومد جلو و گفت تو فلانی نیستی؟ دیدم دوست دوران دبستانمه. بهم گفت از طرز گریه کردنت شناختمت! خیلی برام جالب بود.
    امیدوارم که پیمانه هم به سلامتی مهمونش از راه برسه.
    از این هوای دیوانه اینجا هم نگو که دلم خونه..

    ReplyDelete
  2. تو خبرها خوندم وقتی آقا موشه دررفته فریاد و فغان مردمی که تماشاچی بودند به هوا رفته. خوبه براش گوجه فرنگی گندیده پرت نکردن!
    از پیمانه خبر دار شدی ما رو هم در جریان قرار بده.

    ReplyDelete
  3. من هم تو فکر پیمانه ام. امیدوارم که همه چی به خیر بگذره.ه

    حالا موشتون چی شد؟

    ReplyDelete
  4. موشه برگشته توی لانه اش ديگه و زمستان طولانی ميشه
    :)

    پيمانه هم خدا رو شکر حالش خوبه. در یعد نوشت در موردش نوشتم.ه

    ReplyDelete
  5. چه خوب شد از پیمانه هم نوشتی و خبر سلامتی خودش و نی نی رو دادی :) همیشه خوش خبر باشی
    چه با حال من تا حالا در مورد این آقا موشه نشنیده بودم.البته 6 هفته رو چشم رو هم بذاری گذشته ولی اینکه با چه سرمایی بگذره مهمه.امروز صبح که خیلی سرد بود.

    ReplyDelete
  6. merci az khabaret raje be Paymaneh. behesh salam beresoon.

    ReplyDelete
  7. خوش خبر باشی...خدا را شکر

    ReplyDelete
  8. چه بامزه! حالا واقعا" اين باور درسته يا نه؟

    ReplyDelete
  9. چه جالب. من درباره این موضوع نشنیده بودم.

    ReplyDelete
  10. مرسی از خبر، من الان وسط کارام یاد پیمانه افتادم و اومدم کامپیوتر رو روشن کردم و دیدم پست جدیدی نیست. بعد گفتم شاید اینجا خبری باشه، که دیم، خدا رو شکر که حالشون خوبه و مرسی از اطلاع رسانی. این قضیۀ دردانه و پسرش منو خیلی تحت تاثیر قرار داده و همه اش نگران مادرای پا به ماه هستم. خدا رو شکر

    ReplyDelete
  11. چه بامزه ..

    موش خرماهه رو می گم ..

    ReplyDelete
  12. خیلی بامزه بود ! این کانادایی هم ملت بانمکی هستند ها

    ReplyDelete