Monday, October 5, 2009

نقشِ پاییز

سبز، زرد، نارنجی، قرمز. دیروز یک سفر طولانی رفتیم و چشممون رو مهمون نقاشی های بی نظیر پاییز کردیم. دویست و پنجاه کیلومتر رفتیم تا يک جاده ی چهل کیلومتری رو که دو طرفش تابلوی پیوسته پاییز رو به نمایش گذاشته بودند ببینیم. در یکطرف مسیر و به فاصله، این پرده ی رنگی برداشته میشد و چشمممون باز می شد به دریاچه ای آرام و زیبا که انعکاس رنگهای درختان در سوی دیگر، زیباترش کرده بود. مثل اینکه دری بسوی بهشت باز شده بود. در پایان راه، از بالای سکویی به منظره ی وسیعی از تپه های پوشیده از درخت و رنگارنگ نگاه کردیم و هرچه نگاه می کردیم، خسته نمی شدیم. ه
وقتی برمی گشتیم حس میکردم که متصاعد شدم، سبک شدم. اصلا هیچ شده بودم. وقتی که در برابر یک عظمت هیچ می شوی و ذره. اون هیچ شدن چه لذتی داره. شاید آن هیچ یا قطره، به آن عظمت می پیونده. شاید اون قطره، دریایی را که اوهم جزیی از آنست، حس میکنه. این منی که برمی گشت، همان نبود که می رفت. دنیایی دیگر را دیده بودم. دنیایی خدا ساخته و طبیعت زیسته. دنیایی زیبا. زیبا. زیبا....ه
.
.
پ ن : اگر در کانادا هستین، در هفته های اول اکتبر، پارک آلگون کویین* را ببینید. دوستی داشتیم که می گفت جاده ی خلخال دست همه ی منظره های پاییزی کانادا را از پشت می بندد. من جاده ی خلخال را ندیده ام ولی اگر در ایران هستید، اون جاده رو از دست ندین. در نقش جهان هم میتونین ازنگاه دوربینِ بابایی، بعضی از مناظر رو ببینید. چند تا از عکسهاش رو اینجا گذاشتم .ه

Algonquin Park *

5 comments:

  1. عکسها عالی بودن. من پارسال تابستون رفتم آلگون کویین، به نظرم منظره اش فوق العاده بود. حالا میبینم که پاییزش بی نظیره
    دست بابایی هم درد نکنه و خسته نباشید همگی، که این راه طولانی رو رفتید

    ReplyDelete
  2. عکس ها رو نتونستم باز کنم اما جاده خلخال رفتم خیلی زیباست.

    ReplyDelete
  3. خیلی عکسهای زیبایی بودند. واقعا یک نقاش زبردستی داشته

    ReplyDelete
  4. salam
    واقعلا عكساي قشنگي بودن!رنگاي قرمز و سبز و زرد و..درست مثل نقاشي ها!
    48 تا هم عكس انداختيين!!!
    حتما دوست دارين ديگه ..ولي خيلي قشنگ بودن

    ReplyDelete
  5. خيلي زيبا هستن، من هيچ شدن رو تجربه كردم، خيلي لذت بخشه، كلي تداعي عالي داشت برام، ممنون

    ReplyDelete