Thursday, October 22, 2009

عمل و عکس العمل

در جریان ماجرایی قرار گرفتم که از صبح تا حالا فکرم رو پریشون کرده. آبروهایی را دیدم که طرفین دعوا، در مقابله به مثل، از هم ریخته اند. می خوام بگم کاری که بَده، بَده. اگر کسی به من بَدی کرد، چیزی از بَدی کار متقابل من کم نمی کنه. ه
من بد کنم و تو بد مکافات کنی ---- پس فرق میان من وتو چیست، بگو*ه
.
بنظر من هر کاری که ما در این دنیا می کنیم، چه خوب و چه بد، نه نسبت به دوست، آشنا، طبیعت، نزدیک يا دور، بلکه نسبت به کاینات، به عنوان یک مجموعه می کنیم. در زمانی دیگر، زمانی که آنهم تصادفی نیست، همان را از کاينات پس خواهیم گرفت. من به این موضوع ایمان دارم.ه
این جهان کوه است و فعل ما ندا ----- سوی ما آید نداها را صدا**ه
.
بنا براین وقتی کاری می کنیم یا حرفی می زنیم، اشتباهه اگر با توجه به ایکس یا ایگرگی که روبروی ما ایستاده و با توجه به اینکه او با ما یا دیگران چه کرده، رفتار کنیم. در برابر هر کدام از ما، در تمام لحظات، فقط خدا، کاینات، هستی، هر چه که اسمش رو می خواهی بگذاری، ایستاده و بس.ه
.
.
پ ن1
اتفاقا جواب مثالهای نقض موضوع بالا را، که چرا فلانی بد کرد و سُر و مُر و گنده است را، هم همین دیروز فهمیدم.ه
تو نیکی می کن و در دجله انداز ---- که ایزد در بیابانت دهد باز***ه
فقط خداوند است که می داند نتیجه را کجا بدهد. چنانچه تو در دجله می دهی و در بیابان باز می گیری. اگر قرار بود، عمل و عکس العمل فوری باشه، می گفت "تو نیکی می کن و در دجله انداز، که ایزد در همان دجله دهد باز."ه
پ ن2
امروز از این دنیای مجازی هم دلم گرفت و زندگی هایی که رویش نوشته میشه و برباد می ره. خدا همه رو در پناه خودش حفظ کنه.ه
پ ن3
اگر شما هم از ماجرای بالا در نِت باخبر هستید، لطفا در کامنت اسمی یا لینکی نگذارید تا بیشتر از این گسترش نیابد. ممنون.ه

عراقی *
مولوی **
سعدی ***

7 comments:

  1. من هم ناراحت شدم پریسا جان :)

    ReplyDelete
  2. گاهی وقتها دیدن و شنیدن بعضی مسائل خیلی تلخه
    :(

    ReplyDelete
  3. ببین این یکی چقدر شور بوده که پریسای مثبت بین همیشگی هم دلش گرفته است! من نمی دانم از چه موضوعی صحبت می کنی اما در کل با صحبتت در مورد عمل و عکس العمل موافقم.ه

    ای کشته که را کشتی تا کشته شوی زار
    تا باز که او را بکشد آن که تو را کشت!

    ReplyDelete
  4. I don't know anything about it either. So I don't make any comments about your post.

    ReplyDelete
  5. منم همیشه فکر میکنم آدم همیشه باید با خدا معامله کنه نه با آدما

    ReplyDelete
  6. سلام
    خیلی دوست دارم بدونم اون قضیه چیه!!!
    ولی شاید ندونم بهتره دیگه...آره منم اینو باور دارم که هر چی بدی میگیری....این تو زات جهان..خدا خودش مستقیم دست نمیاره تو جهان..این قانون تو جهان یه قانون!قانون عمل و عکس المل هم در این مورد گویاست..حتما لازم نیست آدم خدا رو قبول کنه تا بتونه اینو قبول کنه!

    ReplyDelete
  7. من قضيه رو توي وبلاگ دوستان ديگه ديدم، خيلي ها گيج شدن و اون حس اعتماد هميشگي رو ديگه ندارن. نمي دونم چي بگم نمي خوام بيشتر واردش بشم.

    ReplyDelete