Thursday, November 5, 2009

نگران نباش

پریشب وقتی از مطب دکتر اومدیم بیرون، از خستگی و آشفتگی، دچار بغضی بودم که در خونه ترکید. در ماشین، پشت فرمون نشسته بودم،بدون اینکه ماشین رو روشن کنم، در تلاش بودم که برخودم مسلط بشم. روشی ازم پرسید "مامان، خوبی؟" گفتم "نه عزیزم" میگه "می خواهی زنگ بزنیم بابا بیاد ببرمون، چون تو حالت خوب نیست و نمیتونی رانندگی کنی!" ه
(این دختر، همیشه نگران بد رانندگی کردن منه)
.
وقتی که رسیدیم خونه و اشکهام بی اختیار سرازیر شده بود، موشی که فکر کنم تا حالا گریه ی منو ندیده بود، با تعجب نگاه میکرد و می گفت "مامانی، گریه نکن. شَوَت (یعنی فقط) بچه ها گریه می کنن."ه
(عزیزم، گریه از ناتوانیه. بزرگترها کمتر بهش اعتراف میکنن. فقط همین)
.
صبح که موشی رو بردم دستشویی، پرسیدم: حالت چطوره موش موشک؟ میگه دستم دیگه خوب شده مامان. گوشم هم خوب شده، فقط یه تیکه هنوز درد میکنه. یه تیکه.( با انگشتهاش هم یک تیکه ی کوچولو رو نشون میده). خوب میشه مامانی. نگران نباش!ه
(این نگران نباشش منو کشته)
.
یکبار روشی ازم پرسیده بود که اگه میتونستی یک قدرت فوق العاده داشته باشی، چی می خواهی؟ مثل همیشه که فرصت آرزو دارم، هیچی به فکرم نرسید. امروز صبح بهش گقتم، یادته سوالی که ازم کرده بودی، دلم میخواد که قدرتی داشتم که برم توی شکم تو و به حساب این ویروس ها ی سمجِ اون تو برسم. میگه اگه تو این قدرت رو داشتی، حتما می خواستی هی بری توی کله ی من و ببینی اون تو چه خبره.ه
(راست میگه. واقعا بعضی وقتها دلم میخواد)
.
.
.
پ ن: امروز دلم گرمتر و روشن تره. دیگه اونقدر نمی لرزه. ه

11 comments:

  1. خوشحالم که الان بهتری و موشی وهم تب و درد واکسن و پشت سر گذاشته. خدا رو شکر که روشی هم اونقدر حالش خوب شده که سر به سر مامانش میذاره ;)
    امیدوارم همه تون همیشه شاد و سر حال باشید

    ReplyDelete
  2. خوشحالم که اوضاع بهتره. امیدوارم که زود زود هر دوشون دوره مریضی را تمام کنند.ه

    ReplyDelete
  3. خدا رو شکر. این نیز گذشت :)

    ReplyDelete
  4. aman az in virus ke yek hafte hast ke ma ro ham gereftar karde. hardo ta kocholo ha marizan (flu) va sedaye sofre hashoon az koja ha shenide mishe. taze hanooz vaght nashode ke vaksaneshoon ro ham bezanam.

    ReplyDelete
  5. اگه این ویروسها و مریضی ها نبود شاید هیچکدوم ما قدر سلامتی رو نمی دونستیم.ه
    پس ببینید زیاد هم بد نیستد!!ه
    زورمون که بهشون نمی رسه بذار دلمون رو اینجوری خوش کنیم.ه
    شاد و سلامت باشید

    ReplyDelete
  6. سلام عزیزم،امروز پست ما تشابه دارد!زیاد نگران نباش بدبختانه این همه سر و صدا فقط تبلیغ است برای شرکت های دارویی،خوب کاری کردی واکسن زدی توکل به خداکن

    ReplyDelete
  7. سلام انشالله بچه های گلتون هیچ وقت مریض نشوند و الان هم زودی خوب بشند!من خودم آنفولانزا گرفتم...البته نه این نوع آ...ولی خوب یه خرده ترسیدم!
    ولی الان اومدم یه کامنت دیگه بذارم از اونجایی که من همیشه کامت هام با تاخیرهاین کامنت منم مربوط به 2 پست شما که واسه هالووین بود هیست!
    وقتی اون 2 تا پست رو خوندم در واقع پست اولی رو که خوندم اصلا نیدونستم هالووین چیه!؟!!پست دوم رو که خوندم یاد یه مراسم افتادم که به "دوست دوست " مشهوره

    ReplyDelete
  8. اول از همه هالووین رو تو ویکی پدیا سرچ کردم و به فهمیدم چیه!شما هم میتونید اینجا ببینید:
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%88%DB%8C%D9%86
    بعدش مراسم دوست دوست رو سرچ کردم تو ویکی پدیا نبود!بعد اون رو تو گوگل سرچ کردم دیدم فقطچند تا نتجه اومد که از قضا یکیش هم مربوط به همون شهر کوچولویی بود به اسم "زارچ" که من تو بچگیم اون کار رو انجام داده بودم!فهمیدم که این کار تو ایران تقریبا فقط تو یزد انجام میشه!این مراسم از این قراره که شب 27 ماه رمضان بچهها یه کیسه بر میدارند میرن در خونه همسایه و ییه شعر مخوص که داره رو میخونند و همسایه ها هم یه چیزی تو کیسه اونا میزارند فکر کنم اینو میخوندیم:"دوست دوست،دوست یا ا... دوست علی یار علی 5 نریم میدی یا بریم؟!" البته دقیق یادم نبود یه چیزی تو این مایه ها!بود...اما دیگه تو این شهر کوچیک زندگی نمیکنیم اومدیم خود یزد امسال رمضان هم چند نفری اودند در خونه ماولی ما اصلا یادمون نبود همون چیزایی که تو خنه داشتیم دادیم یعنی این مراسم داره می میره

    ReplyDelete
  9. اول از همه هالووین رو تو ویکی پدیا سرچ کردم و به فهمیدم چیه!شما هم میتونید اینجا ببینید:
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D8%A7%D9%84%D9%88%D9%88%DB%8C%D9%86
    بعدش مراسم دوست دوست رو سرچ کردم تو ویکی پدیا نبود!بعد اون رو تو گوگل سرچ کردم دیدم فقطچند تا نتجه اومد که از قضا یکیش هم مربوط به همون شهر کوچولویی بود به اسم "زارچ" که من تو بچگیم اون کار رو انجام داده بودم!فهمیدم که این کار تو ایران تقریبا فقط تو یزد انجام میشه!این مراسم از این قراره که شب 27 ماه رمضان بچهها یه کیسه بر میدارند میرن در خونه همسایه و ییه شعر مخوص که داره رو میخونند و همسایه ها هم یه چیزی تو کیسه اونا میزارند فکر کنم اینو میخوندیم:"دوست دوست،دوست یا ا... دوست علی یار علی 5 نریم میدی یا بریم؟!" البته دقیق یادم نبود یه چیزی تو این مایه ها!بود...اما دیگه تو این شهر کوچیک زندگی نمیکنیم اومدیم خود یزد امسال رمضان هم چند نفری اودند در خونه ماولی ما اصلا یادمون نبود همون چیزایی که تو خنه داشتیم دادیم یعنی این مراسم داره می میره

    ReplyDelete
  10. اینجا میتونید کمی بیشتر در مورد این مراسم بخونید:
    http://www.artyazd.ir/Default.aspx?page=4707&section=litem&mid=28966&id=102020
    فقط میخواستم اینو بگم وقتی که من این جمله های زیر رو میخوندم:
    وقتی موشی و روشی خوراکیهای رو که گرفته بودند، بیرون ریختند و باهم نگاه می کردیم چی به چیه، فکر می کردم که انگار که خوردن کیت کتی** که از کیسه در میاد و از یکی دیگه گرفتی، بیشتر از اونیکه همین الان در کابینت آشپزخانه هست و از مغازه خریدی، مزه می ده


    وقتی دری رو که می زنند، باز میشه و یک شکلات توی کیسه شون می ره، چنان از ته دل میگن ممنون که انگار جواهر انداختی توی کیسه شون. اون ذوقی که می کنن، مثل یک شعاع نور تا اون ته دلت رو روشن می کنه. ه

    اینا رو واقعا من احساس کرده بودم البته نه با مراسم هالووین بلکه با مراسم "دوست دوست"
    چقدر خوب بود اگه اینا رو جمع چور میکردم با خاطره هایی زیادی که از مراسم دوست دوست دارم یه پست میذاشتم تو وبلاگم!نه؟!
    یادش به خیر

    ReplyDelete
  11. ممنون از احوال پرسی های همه. امیدوارم خانواده های افروز و پریسا
    هم تا بحال بهتر شده باشند.

    موافقمبا بانو و هیچکس که دست و پنجه نرم کردن با هیاهوی مریضی هم باعث میشه قدر سلامتی ساکتمون رو بدونیم

    به خلیل:ه
    ممنونم برای معرفی مراسم
    دوست دوست که قبلا در موردش نشنیده بودم. با توجه به ناشناخته بودن این مراسم، حتما در موردش بنویس. فکر کن، اگر کسی در اینترنت دنبال مطلبی در مورد مراسم دوست دوست گشت، در وبلاگت پیدا میکنه. چطوره که اسمی از مشابهتش با تریک ار تریت در هالووین هم ببری تا نقشی هم بر این شباهت زده باشی.ه
    راستی من نتونستم اون لینک مربوط به مراسم دوست دوست رو باز کنم.ه

    ReplyDelete