Monday, November 2, 2009

Trick or Treat

هر سال، شب هالووین، بچه ها رو می بردیم برای مراسم تریک اور تریت* و شکلات و هله هوله جمع می کردند. بعد هم یک کمش رو می خوردند و بقیه اش به تدریج به سطل آشغال می رفت. با این وجود، همیشه راه افتادن در کوچه ها، در زدن و خوردنی گرفتن از دیگران، عجیب بچه ها رو به هیجان میاره و ذوق می کنند. امسال خودمان هم آماده ی پذیرایی شدیم و بعنوان علامتی برای بچه ها تا سراغ ما هم بیایند، کدو حلوایی را با شمع روشن، بیرونِ درِ خونه گذاشتیم. روشی با خانواده ی دوستش رفته بود و ما هم با موشی و دوستش همراه شده بودیم. قسمتِ اولِ شب رو من و بابایی خونه نبودیم و مادر، به مراجعین، خوراکی داده بود. می گفت یک بچه ی سیاه پوست که اومده بود درِ خونه، اینقدر با کاستیوم خوشگل شده بوده که مامان بغلش کرده و بوسیده بودش. اینکار البته اینجا خیلی بعیده و حتما بنظر مادرِ بچه، ابراز محبتِ عجیب و غریب و خیلی زیادی اومده. ه
.
شادیِ دادن، لطفش حتی بیشتر از گرفتنه. بچه های خوشگل که توی سرما راه می افتن و با لباس های جورواجورشون، دوست داشتنی تر هم می شن، وقتی دری رو که می زنند، باز میشه و یک شکلات توی کیسه شون می ره، چنان از ته دل میگن ممنون که انگار جواهر انداختی توی کیسه شون. اون ذوقی که می کنن، مثل یک شعاع نور تا اون ته دلت رو روشن می کنه. ه
.
وقتی موشی و روشی خوراکیهای رو که گرفته بودند، بیرون ریختند و باهم نگاه می کردیم چی به چیه، فکر می کردم که انگار که خوردن کیت کتی** که از کیسه در میاد و از یکی دیگه گرفتی، بیشتر از اونیکه همین الان در کابینت آشپزخانه هست و از مغازه خریدی، مزه می ده. یاد گفته ایی از چوپرا در مورد ثروت و فراوانی می افتم با این مضمون که پول و ثروت در جهان، رودخانه ای در جریانه و برای اینکه ازش بهره ببری باید بیشتر به جریانش بندازی. نگه داشتن و جمع کردن، بر خلاف ماهیت فراوانی ست و مانع از آمدن فراوانی در زندگی میشه. این نظر رو به همه چیز میشه تعمیم داد. شادی، مهربانی، دوستی و حتی شکلات وشیرینی. در زدن و در باز کردن، خوراکی گرفتن و دادن، هر دو، به جریان در آوردن این رودخانه است. ه
.
،سال بعد تصمیم دارم که همراهی با بچه ها رو به بابایی بسپارم و خودم فقط بشینم در انتظار این گنجشکها که بیان، بهشون خوراکی بدم، برق و شادیِ نگاهشون رو بگیرم و دخیره ی زمستونم کنم. شاید خودم هم کاستیوم بپوشم که اونها بیشترخوشحال بشن.ه
.
.
پ ن: از سال پیش دولت شروع به تبلیغ کرده که بجای شکلات، به بچه ها در این مراسم،چیزهایی مثل مداد، پاک کن، اسباب بازی های کوچک بدین. بنظرم یواش یواش این تغییر داره صورت می گیره چون، امسال بچه های ما، استیکر، مداد و بوک مارک هم گرفته بودند. نمیدونم آیا بچه ها بازهم همینقدر ذوق میکنند؟

trick or treat *
Kit Kat **

5 comments:

  1. من هم به جریان داشتن مال و خوبی و سایر چیزهااعتقاد دارم و چقدر هم این کار خوبه
    حتی اگر اون یک لبخند از سر رضایت باشه و یا هر چیز دیگه
    ضمنا من یاد قاشق زنی در شب چهارشنبه سوری خودمون افتادم که متاسفانه جایش را به انفجار ترقه ها و یا بهتر بگم انفجار بمبها داده است
    یادش به خیر

    ReplyDelete
  2. راستي يادتون هست كه وقتي بچه ها جلوي در خانه ها مي رفتند و با قاشق به ظرفشون ميزدند صاحب خانه براي خوشحال كردن اونها خوراكي در ظرفشون مي انداخت.
    گفتم شايد يادتون رفته بود

    ReplyDelete
  3. به هیچکس
    اتفاقا همان شب هالووین و وقتی ما برای بیرون رفتن آماده می شدیم ، مادر در مورد همان قاشق زنی چهارشنبه سوری می گفت و تاسف که به قول شما از چهارشنبه سوری فقط بمب ترکاندن باقی مونده.ه

    ReplyDelete
  4. وای منم دلم خواست که شکلات بدم. خیلی کیف میده

    ReplyDelete
  5. سلام . خوش یه حال بچه ها که اینقدر راحت شاد و راضی می شوند . امسال طاهرا میشل اوباما هم به بچه ها خوراکی های سالم داده بود ... بنظر کار قشنگی میاد

    ReplyDelete