Monday, February 8, 2010

همای سعادت

سر میز صبحانه، صحبت کشید به پرنده های افسانه ای ایرانی و مشابه شون در داستان های غیر ایرانی مثل هری پاتر. ققنوس و سیمرغ و هما و ...روشی از همای سعادت پرسید و اینکه چه شکلیه و همای سعادت روی شونه های یکی نشسته یعنی چه. من گفتم که "همای سعادت یعنی شانس. ببین. روی شونه های بابایی رو نگاه کن، از وقتی با من آشنا شد، همای سعادت اونجا نشسته و دیگه بلند نشده." بابایی میگه "آره. مامانت راست میگه. همای سعادت خیلی ساله روی شونه های من نشسته . اشکالش اینه که، حوصله اش سر می ره، هی از روی شونه ام می پره روی کله ام، یه دونه از موهای سرم رو میکَنه و دوباره میشینه روی شونه ام. فکر کنم تا مو روی سرم باشه هم بلند نمیشه."ه
:))))
.
.
پ ن: سرفه ی روشی، درست بعد از اون شیرِ گرمی که در پست قبلی نوشته بودم، خیلی بهتر شد. خواستم بگم واقعا خاصیت درمانی داشت.ه

5 comments:

  1. عجب همای سعادتی واقعا". یادم باشه اینو به شوشو یادآوری کنم که همای سعادت روی شونه هاش نسشته.
    پریسا جون من یه مقداری اطلاعات لازم دارم راجع به مدرسه ها در کانادا و اینکه مثلا" پسر من باید کلاس چندم اونجا بره. البته سرچ کردم توی اینترنت و فکر کنم باید بره گرید هفت ولی نمیدونم های اسکول میشه یا المنتری؟ پسر من یه سال از روشی بزرگتره. توی اینترنت که گشتم دیدم توی ونکوور تا گرید هفت میرن المنتری. حالا درست فهمیدم یا نه نمیدونم. شرمنده از اینکه وقتتو میگیرم.

    ReplyDelete
  2. مریم-مامان آواFebruary 9, 2010 at 1:34 AM

    می گن بدن خودش راه درمان خودش رو به آدم می فهمونه ها..خدا رو شکر و همیشه سالم و خوشبخت باشید

    ReplyDelete
  3. omidvaram khoob va khosh bashi,in babai ham homaye saadat mikhahad ham sare por moo!!
    Yek daroosaz hastam ke be hezar dalil daroosazi nemikonam va vasaiel pezeshki mifroosham!!
    Vali inja tuye daneshghah va kollan dar farhangheshoon parhiz baraye sorfeh voojood nadarad,maieat ziad benooshad
    in mofid ast
    dar nesfe estekan ab, darchin ra yek daghighe bejooshan va beghoza kami bemanad
    hamitor jooshandeh nana ra dorost kon, baad be in noshidani gharm yek ghashogh asal ezafeh kon ,kolli sineh ra narm mikonad ;)

    ReplyDelete
  4. بابایی تفسیر جالبی داشته اند از همای سعات. بانمک بود

    ReplyDelete
  5. دریا جان
    همانطور که گفتی در استان های مختلف سیستم آموزشی فرق می کنه. حتی در همین تورنتوی بزرگ (جی تی اِی) هم دو سیستم داریم. یکی 4-3-5
    مثل ایران که روشی در این سیستم هست و در منطقه ی یورک 6-6
    چیزی که هست بچه ها با توجه به سنشون به کلای می رن و شازده کوچولو باید سال بعد بره کلاس هشتم.ه
    اگر اطلاعات دقیق تری پیدا کنم، برات می فرستم.ه
    این سایت آموزش و پرورش بریتیش کلمبیاست
    http://www.gov.bc.ca/bced/


    ممنونم مریم جون

    ممنونم پریسا جون. حتما تجویزت رو امتحان میکنم.

    ReplyDelete