Thursday, March 11, 2010

در قدوم بهار

... نرم نرمک می رسد اینک بهار، خوش به حال روزگار ...


انگار کسی تا حالا به این سادگی و زیبایی، آمدن بهار رو توصیف نکرده. هر سال به محض اینکه آمدن بهار رو حس میکنم، این شعر فریدون ‏مشیری، گوشه ی ذهنم ‏تکرار میشه.‏


... خوش به حال روزگار، خوش به حال چشمه ها و دشتها، خوش به حال دانه ها و سبزه ها ...

خوش به حال لاله های ما که باید یواش یواش سر از خاک بیرون بیاورند. خوش به حال بوته های رزمون که یواش یواش جوانه می زنند. خوش به حال چمن های یخ زده که از زیر برف ها پیدا شدند. خوش به حال ما که در انتظار دیدنشون هستیم. ‏


... ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم، ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب ...


خوش به حال سنجاب ها که از خواب بیدار شدند و با چه شادی از این طرف به اون طرف میدوند. انگار که زندگی دوباره پیدا کردند تازه متولد شدند.‏ میشه که هر صبحِ ما، مثل صبحِ بهاری سنجاب ها شاد باشه؟ میشه که هر بیداری، فرصتی تازه باشه؟


... ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار ...


بهار فرصتیه که طبیعت به رایگان به همه می ده برای بی دلیل شاد بودن، برای لبخندهایی که خودبخود روی صورت ها نقش می بنده. برای آغاز.‏


.
.
پ ن: تکراریه ولی دلم نمی آد نگم که نوروز بهترین زمان برای شروع ساله. نوروز یکی از باارزش ترین چیزهاییه که ایرانی بودن برای ما داره. قدرش رو بدونیم و خوب، برای بچه هامون حفظش کنیم.‏

6 comments:

  1. منم امروز اولین شکوفه های امسال رو دیدیم و حتما" میدونی چه احساس زیبایی داشتم. واقعا" عاشق بهارم و با دیدن زیباییهاش سرمست میشم.

    ReplyDelete
  2. مریم-مامان آواMarch 13, 2010 at 1:45 AM

    شما هم کیف می کنید سالی دو تا عید دارید ها.سال خوبی داشته باشید

    ReplyDelete
  3. vaghean ziba va sadeh ast,man bahar ra mikhaham

    ReplyDelete
  4. سلام . چقدر خوبه که این موقع سال بیشتر ایرانیها چنین احساس قشنگی دارند . بهاری باشید و سبز

    ReplyDelete
  5. سلام
    عید تون پیشاپیش خوش باد :دی
    من چقدر اون جمله ی تکراریه شما رو دوست دارم!خودم هم چند بار خوندم تو همین وبلاگ....

    ReplyDelete
  6. حس نو شدن و تازگي همه جا ديده ميشه. چقدر بهار رو دوست دارم....

    ReplyDelete