Thursday, December 30, 2010

جای خالیِ یک صدا

قبل از اینکه من بدنیا بیام، از ایران رفته بود. جمع دیدارهامون در طول زندگیم نباید سه ماه شده باشه. چون همیشه کار میکرد و مرخصی نمی تونست بگیره. سالهای اخیر که بازنشسته شد و زیاد ایران می آمد، من دیگه نبودم. ارتباط ما بیشتر از طریق تلفن بود. بیشتر برام یک صدا بود تا چهره. مهربان بود. همیشه دور بود از همه مان ولی دوستمان داشت و دوستش داشتیم. از وقتی که متوجه سرطان پیشرفته اش شد. فقط سه ماه طول کشید که رفت. خیلی هم در این مدت اذیت شد و درد کشید و نشد که کاری براش بکنند. خودش میخواست که بره، اطرافیان هم براش دعای رهایی می کردند. دیروز رفت. تبدیل شد به روحی که همه دعا میکنند شاد باشه. ‏
و من باز به مرگ فکر میکنم. که رفتنِ آدمها رو نمیشه باور کرد. میشه عادت کردد به نبودنشون ولی نمیشه پذیرفت، اینی که بود، دیگه نیست و هی فکر میکنم که الان کجاست، آیا مثل وقتی که از خواب بیدار میشیم، ناگهان از دنیا بیدار شد و دید دیگه درد نداره، آیا فهمید داستان دنیا از چه قرار بود، آیا نور شده الان، داره پرواز میکنه، ما رو می بینه. بعد فکر میکنم که "روحش شاد" اصلا جمله ی اشتباهیه. معنیش اینه که موجودی از بین رفته ولی یک تکه اش که روحه، باقی مونده. نه از این خوشم نمیاد. حرف وین دایر رو دوست دارم که میگه " ما بدنی نیستیم که روح درش دمیده شده باشه. ما روحی هستیم که برای مدتی در بدنی زندگی میکنه." ‏ من دوست دارم فکر کنم که پروانه از پیله اش در میاد و پرواز می کنه. ‏
.
سالی چند بار با هم حرف می زدیم، در حد احوال پرسی. نمیدونم چطوره که از دیروز، نبودنش رو اینقدر حس میکنم و جایی رو که خالی شده. جای خالیِ یک صدا. ‏امیدوارم که شاد باشه، هر جا و هر طور که هست!‏

11 comments:

  1. چقدر زیبا نوشتی و چقدر دردناکه پذیرفتن و کنار اومدن با نبودنها!!!!

    ReplyDelete
  2. برات آرزوی صبر می کنم. ه

    ReplyDelete
  3. خدا رحمتشون کنه
    من همیشه فکر میکنم وقتی کسی میمیره تنها از شکلی که برای من قابل درکه تغییر پیدا میکنه به شکلی که نمیتونم درکش کنم.همینه که رفتنشون رو باور نمیکنم

    ReplyDelete
  4. من تجربه ی مرگ نداشتم اما این تعبیر وین دایر به نظرم خیلی دلنشین بود....

    ReplyDelete
  5. منم فکر میکنم هنوز واقعیت مرگ رو درک نکردم واقعا". نمی فهمم قضیه چیه؟ شاید اگه میفهمیدم خیلی برام راحت تر بود. بهر حال خدا رحمتشون کنه.

    ReplyDelete
  6. خدا رحمتشون کنه و شما را هم آرام
    آن تعبیر پروانه زیبا بود. برای من هم همیشه آن حس خالی بودن جا و این‌که دیگه کسی را که رفته در کنارم ندارم، دردناک‌تر از خود فقدان ان شخص است

    ReplyDelete
  7. نمی دونم چه نسبتی با شما داشته اما هر عزیزی که میره آدم خیلی ناراحت میشه، هرچی به آدم نزدیکتر باشه سخت تره. تعبیر شما رو هم خیلی دوست داشتم.

    ReplyDelete
  8. یادشان سبز ! تعبیر زیبایی است سخن وین دایر
    سال نو مبارک . امیدوارم سال خوبی باشید برای شما و خانواده

    ReplyDelete
  9. ممنونم از همگی. داییم بودند که فوت کردند.‏

    ReplyDelete
  10. خداوند رحمتشان كند...
    ايميل را خدمتتان ارسال كردم با فارسي نوشتم نميدانم درست دريافت شده يا نه، ممنون ميشوم اگر اطلاع بدهيد.
    با احترام

    ReplyDelete
  11. ممنونم آقای کلانتر. ایمیل شما راگرفتم. میبخشید برای تاخیر. در اولین فرصت حواب میدهم.‏

    ReplyDelete