Saturday, January 22, 2011

استادِ کوچک

حال و حوصله نداشتم. کاری که شب قبل کلی بخاطرش بیدار مونده بودم، در سایت مشتری با مشکلِ پیش بینی نشده ی دیگه ای مواجه شده بود. باید سریع حلش می کردم و مغزم تعطیل شده بود. گفتگو با معلمِ موشی، فکرم رو مشغول کرده بود. خونه هم که برگشتم، موشی از کولم پایین نیومده بود و نمیگذاشت حواسم رو به کار جمع کنم. خلاصه قمر در عقرب بود. موشی گرسنه اش بود و می خواست هله هوله بخوره. محکم وایستاده بودم تا اول غذا بخوره. چند تا غذا هم داشتیم که انتخاب کنه و هیچکدوم رو نمیخواست. موفق شدم راضیش کنم پلو و سبزیجات رو بخوره. بعد گفت که سبزیجاتش رو نمیخواد و فقط پلوش رو میخواد. گفتم باشه. برای اینکه بخوره، خودم نشستم تا بهش بدم. یعنی جدا کردنِ سبزیجات، کارِ خودش نبود. نخود فرنگی و ذرت و لوبیا و اینها رو جدا می کردم. گاهی که فقط یک پَر اسفناج می موند توی قاشق. تف میکرد. دیگه کلافه شدم و بشقاب رو برداشتم. بهش اخم کردم. اوهم البته اخم کرد. گفتم "غذا اصلا اجازه نداری بخوری. نه غذا و نه کیک برایِ دسر." هر چی هم مادر میانجیگری کرد قبول نکردم. اومدم توی اتاقِ کارم و در رو بستم. ‏
.
کمی بعد اومد. دهنش رو باز کرد و گفت "ببین من دارم غذام رو میخورم." ‏
گفتم "خیلی خوشحالم که غذات رو می خوری." ‏
گفت "من دارم با مادر، خوب، غذا می خورم. وقتی من دهنم خالی میشه، مادر پلو رو بدون هیچ چیزی به من میده. قاشق رو اینجوری مثل ایر پلین* میذاره توی دهنم." ‏
میگم "چه عالی آفرین به تو." ‏
میگه "آره. اینجوری باید به من غذا بدی. نه اینکه زود زود قاشق ها رو بیاری و وقتی نمی خورم اَنگری* بشی. باید نیو وِیز* بگیری. نباید کارهاتو سِیم وِیز* بکنی. این پرابلِمِته*." ‏

بعد هم رفت. تا ته بشقاب رو هم نوش جان کرد. دسر رو هم روش.‏
Airplane*
Angry *
New ways *
Same ways *
‏*این پرابلمِ** تو هست. ‏
problem **

7 comments:

  1. ای جانم! بعد از روشی خانوم چشممون به جمال موشی خانوم و کمالاتش روشن شد!
    این جمله ی "این پرابلمته" کشته منو!

    ReplyDelete
  2. آآآآآآآآآخخخخخ
    جيگر اين استاد كوچولو رو برم من
    :)

    ReplyDelete
  3. مامان امیرسامJanuary 23, 2011 at 2:31 AM

    راست میگه چرا کاراتو سیم ویز نمیکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    خیلی باحال بود

    ReplyDelete
  4. بيشترين مشكل من با ارشك هم سر زمان است. من اكثر اوقات عجله دارم و اون نه.

    ReplyDelete
  5. آفرين به اين استاد كوچك و درس بزرگش كه در مورد خيلي از ما بزرگترها صدق ميكنه
    اميدوارم همگي سلامت باشيد

    ReplyDelete
  6. تو رو خدا ببین این فینگیلی ها چطوری به ما درس زندگی میدن!!!

    پریسا جون من وقتی صفحه ی کامنت هات رو باز میکنم یه صفحه ی تبلیغاتی باز میشه. میخوام بدونم خودت این تبلیغات رو گذاشتی؟

    ReplyDelete
  7. نه دریا جان. ولی باز ستینگ ها رو چک میکنم .ممنون که بهم گفتی.‏

    ReplyDelete