Wednesday, September 10, 2008

شيرينی هايی از ديروز

ديروز متوجه شديم که يکی از کانالهای فارسی تازه تاسيس کانادا، اذان مغرب را به وقت تورنتو پخش ميکنه. ديروز برای اولين بار در کانادا، موقع افطار اذان را شنيديم اونم با صدای فراموش نشدنی موذن زاده ی اردبيلی. همگی مبهوت شده بوديم. اين اذان عجيب آسمانيه. همون تصوير هميشگی مرغابی هايی که گروهی در آسمان پرواز ميکنند و گندمزارهايی که باد توشون پيچيده. طنين اون صدا چنان با طبيعتی که در تصوير زمينه نشان ميداد هماهنگ بود که فکر ميکردی، مرغابی ها با اون آهنگ به پرواز دراومدن و خوشه های گندم با اون آوا ميرقصن. شايد شنيدن اذانی چنين زيبا، وقتی هر روز بشنوي، معمولی به نظر بياد ولی اگر چندين سال اونو در زمان غروب آفتاب و افطار نشنيده باشی، حسابی روحت رو نوازش ميده.فکر ميکنم دليل اينکه اين اذان چنين گيرا و زيباست علاوه بر تسلط صدای رسای مرحوم موذن زاده، اينه که از موسيقی ايرانی برخاسته و در گوشه روح الارواح در دستگاه بيات ترک خوانده شده. ايکاش ذهنم اونقدر مرتب و منظم بود که ميتونستم چنين لحظاتی رو در قفسه ی آرام بخشها بگذارم و هر وقت لازم شد، صاف برم سراغش.ه
*
اينهم تصويری از ليلی های ما که ديروز بلاخره بعد از يک بهار و تابستان انتظار، گل دادن و چشم ما رو روشن کردن. ه


3 comments:

  1. منم عاشق این اذان زیبا هستم. یادمه بچه که بودم و تازه روزه گرفتن رو شروع کرده بودم از اینکه اینقدر با قر اذان میگفت حرص می خوردم ولی بعدها که بزرگتر شدم عاشقش شدم. راستی چه کانالی پخش می کنه. بگو ما هم ببینم

    ReplyDelete
  2. TenTV کانال
    که از کانال های ماهواره است.
    احتمال زياد بتونی پيدا کنی جايی که آنلاين پخش کنه.

    ReplyDelete
  3. یادش به خیر .اذان موذن زاده اردبیلی،ربنای شجریان .بوی حلیم و فرنی و گلاب ...
    نماز و روزه هاتون قبول باشه

    ReplyDelete