Monday, September 15, 2008

ماجراهای روشی و موشی

موشی توی اتاقش بازی ميکنه، با دو دست خودش روگرفته بود و تکون ميخوره و شعر ميخونه. ازش پرسيدم که چکار ميکنی؟ گفت "خودمو بلب کردم" (خودمو بغل کردم)ه
*****
موشی ديروز صبح يکبار با مامان رفته حموم. شب که روشی رفته حموم، دوباره گريه که ميخوام برم حموم.
منهم بهش گفتم تو امروز حموم رفتی. اگر بخواهی ميتونی بعد از روشی با من بيايی و دوش بگيری. چند دقيقه بعد حوله اش رو برداشته و زده زير بغلش و توی خونه راه ميره. بابايی ميپرسه "کجا ميخواهی بری؟" ميگه " برم حموم دوش بگيرم!"ه
*****
با روشی داشتيم ميرفتيم. شروع کرد چيزی رو راجع به يک بازی بگه ولی منصرف شد و گفت بعدا ميگم. بهش گفتم که "حالا بگو" گفت " نه بعدا ميگم" دوباره گفتم " عزيزم الان بگو، توی ماشين فرصت خوبی برای حرف زدنه. ضبط ماشين رو هم خاموش ميکنم که کاملا توجهم به تو باشه." گفت " نه مامان. آخه کمی پيچيده است نميشه الان برات بگم." منکه اين حرفش حسابی قلقلکم داده، گفتم "يعنی فکر ميکنی که من نميتونم چيز پيچيده رو بفهمم؟" ميگه " آخه تو داری رانندگی ميکنی و بايد حواست فقط به رانندگيت باشه. آخه تو مثل من و بابا نميتونی دو تا کارو همزمان بکنی و رانندگيت هم مثل بابا خوب نيست!!!"ه
*****
من : روشی جان ساعت ده دقيقه به ده شده و تا ده دقيقه ی ديگه تو بايد توی رختخوابت، خواب باشی.ه
روشی: باشه مامان ولی مشکل من اينه که چند تا نقاشی کشيدم ولی اونی که توی فکرمه نشده.ه
من: مشکل منهم اينه که تو الان بايد بخوابی.ه
روشی: پس تومشکل خودت رو حل کن و بذار منهم مشکل خودم رو حل کنم!ه

10 comments:

  1. به روشی خانم بگو که رئیس ما میگه: اقایون هیچوقت نمیتونن چند کار مختلف رو با هم و در یک زمان انجام بدن و از نظر اقایون راه رفتن و در عین حال ادامس جویدن دو کار مختلف هست!!!!!!!! درنتیجه وقتی میخواد کسی رو استخدام کنه و میبینه که یک اقایی توی رزومه اش اورده
    Multi Task
    کلی میخنده و رزومه اش رو بایگانی میکنه.

    ReplyDelete
  2. منم با افروز موافقم مالتی تسک بودن ویژگی منحصر به فرد خانوماست

    ReplyDelete
  3. خيلی پيش مياد که در حال انجام يک کار حواسم ميره به کار ديگه ولی نميتونم دوتا کارو باهم و با توجه انجام بدم.ه
    بابايی ميگه که ميتونه.ه
    با اين حساب من در اين مورد ميرم جزو استثنايات.

    ReplyDelete
  4. inke babayee bege mitone va inke vaghean betone do chize kamelan motefavete. yek bar emtehanesh kon: vagti dare akhbar goosh mide ya dare ba kampiuteresh kar mikone azash khahesh kon ke movazebe mooshi ham bashe. chizi ke to dar hame halati anjam midi, hata vaghti ke dar khab naz hasti. pas avalan bikhodi nago ke nemitoni va dar sani babayee ro be in neshan moftakhar nakon. multi task boodan mokhtase ma khanomhast va la gheyr. emtehanesh ham hamoontori ke goftam kamelan majanist.

    ReplyDelete
  5. خوب افروز جان، من وقتی از خواب بيدار ميشم ميرم سراغ موشی. پس خواب تموم شده و رسيدگی به موشی شروع شده.
    شايد تعداد کارهايی که من بعده دارم و در هر روزبه پايان ميرسونم بيشتر باشه، اما منکه در يک لحظه، واقعا نميتونم حواسم رو به دوتا چيز بدم. برای همينهم هست که گاهی فکر ميکنم گوشم سنگينه چون يکحرفی رو بابايی ميزنه و من مجبورم ازش بپرسم تا دوباره بگه.
    متاسفانه انگار اين نشان افتخار زنان به من نرسيده.
    بابايی اما وقتی داره کار ميکنه، خودت هم ميدونی که حواسش به همه جا هست. من اگه با تو حرف بزنم نميتونم حرف نفر بغل دستم رو هم بشنوم.

    ReplyDelete
  6. midonam ke oon havasesh be harfe hame hast. vali hanooz in dalili baraye multi tasking nemishe(cheghadr man kale shagham!). khodam bayad dar morede karhaye khone ya bache dari emtehanesh konam.

    ReplyDelete
  7. Khob to bazi Zojha bazi vaghta jaaye Agha o khanoom avaz mishe ;-)

    ReplyDelete
  8. من که هیچوقت نمیتونم دوتا کارو با هم انجام بدم.مثلا اگه درحال راه رفتن بخوام از تو جیبم کلید در بیارم باید بایستم بعد کلید رو در بیارم یا مثلا نمیتونم در حال صحبت کردن در خونه رو باز کنم
    :)

    ReplyDelete
  9. با سلام بر حسب تصادف،به وبلاگت رسیدم اسم من هم پریساست در ایتالیا زندگی می کنم و دو دختر دارم.من هم مشکل تمرکز حواس دارم چون معمولآ 10 کار را با هم می کنم و در عین حال به 100 چیز فکر میکنم

    ReplyDelete
  10. لاله جان
    پس من و تو همگروهيم.

    پريسا جان
    خوش آمدی

    ReplyDelete