Wednesday, September 17, 2008

ارتقاء روحی در زمان ناهار

هوا خوب بود و رفتم ناهارخوری که غذام رو گرم کنم و ببرم بيرون بخورم. ديدم که اِ چند شماره از مجله ی يوگا هست. با شوق و ذوق هی بالا پايين کردم تا ببينم کدوم در مدت پانزده دقيقه ناهار خوردن بيشتر منو از نظر روحی و جسمی و معنوی بالا ميبره. بالاخره يکيش رو انتخاب کردم و ظرف غذا به بغل اومدم بيرون و روی نيمکت بيرون نشستم. هوای خوب، نه گرم و نه سرد، آفتابی با نسيمی دلپذير، بوی خوب کرفس در خورشت کرفس ناهارم و شوق در دست داشتن مجله ی يوگا، عيشم رو کامل کرده بود. همينطور ورق ميزدم و تقريبا بيشتر از تيترها و عکسها و آگهی ها هم چيزی نميخوندم. اول تبليغ يک ساعتی که وقتی کوکش کنی با موسيقی ذن بيدارت ميکنه، توجهم رو جلب کرد و گفتم برگشتم نگاه کنم ببينم چند و چونه. کمی که جلوتر رفتم، تبليغ يک برنامه ی يکهفته ای از دکتر چوپرا رو ديدم که برای آرامش ذهن و بازيابی تعادل بود. يکهفته در يکی از شهرهای امريکا. يکهفته با مراقبه و يوگا و طبيعت و هفت قانون معنوی موفقيت و ... پيش خودم فکر کردم که چه استراحتی بهتر از اين ميشه و به خودم گفتم بيام و خودم رو به اين يکهفته دعوت کنم. به بابايی و بچه ها هم فکر نکنم و خلاصه برم و با نظارت يک استاد با خودم خلوت کنم. فکر کردم که ميتونه يک نقطه ی عطف و يک شروع جديد برام باشه. پيش خودم فکر کردم که با ديپاک چوپرا مراقبه ميکنم و باهاش حرف ميزنم. حتما چيزهايی بهم ميگه که خيلی بهم کمک ميکنه. حسابی از اين فکر به هيجان اومدم و تاريخش رو هم روی موبايل نگاه کردم و ديدم از نظر زمانی هم خوبه. در عالم خيال، با بابايی در موردش حرف زدم، با رييسم در مورد مرخصی صحبت کردم و چمدونم رو هم بستم. معلق زنون برگشتم و فوری سايتش رو چک کردم. همه چی به نظر عالی ميمود و همينطور خوندم و خوندم و رفتم جلو تا رسيدم به قيمتش و چشمهام گرد شد. خيلی گرون بود. چرا از اول به اين فکر نکرده بودم که ممکنه هزينه ی زيادی داشته باشه. عددی که ديدم، خيلی بيشتر از اونی بود که تصور ميکرد و يکهو پوف، حباب خيالم ترکيد. فراموش کرده بودم که در اين دنيا، کالای روح و روان هم لوکس و گرون شده. ه
به خودم گفتم، عزيزم، بشين سرجات و کارتو بکن و وبلاگتو بنويس و بخون و بعبارتی ديگه همون ماست خودتو بخور و از همان که از خودت ميتراود و در دسترس است، استفاده کن.ه

پ ن : يادم رفت بگم که ساعت ذن هم دويست و خورده ای دلار بود.
:)

6 comments:

  1. برام عجیبه که اول از همه قیمتش به فکرت نرسیده. ولی خوب همون انرژی که از فکر و خیالت گرفتی خودش کلی باارزشه. در ضمن اگه واقعا مردش باشی که یه هفته رو بدون فکروخیال بابایی و بجه ها بگذرونی می تونی بری ایران و برای خودت بگردی بدون اینکه به کسی خبر بدی یا یه کشور دیگه ولی خوب به نظرم چون ایران رو میشناسی تنهایی راحت تر باشه. باور کن که اثرش از اون مراقبه با چوپرا کمتر نیست.

    ReplyDelete
  2. خوندن وبلاگ شما که برای ما از هر ارتقاء روحی ای بهتره

    ReplyDelete
  3. یه پیشنهاد داشتم پریسا جون.تو وبلاگت یه بخشی بذار در مورد یوگا و هر دفعه یه تمرین ساده رو بهمون یاد بده.میتونی؟پیشنهاد خوبیه ها.من یکی که کلی دعات میکنم.چون مدتهاست میخوام برم کلاس یوگا ولی نشده.یعنی اینکه میخوام برم پیش یکی که واقعا اینکاره باشه ولی پیدا نمیکنم.اما خوب تو که دل ماهارو آب میکنی حالا یه کوچولو بعضی از حرکتهاش هم بگو خَب.

    ReplyDelete
  4. پيمانه جان
    ذلم ميخواد ولب فکر نميکنم مردش باشم. اونموقع هم جوگير شده بودم. پای عمل ميرسيد, بعيد ميدونم که اهلش باشم که اينها رو بگذارم و برم. تازه ايران تنهايی برم که هيچکس راهم نميده. همه ميگن بچه ها پس کجان. يادمه وقتی روشی کوچک بود يکبار پيش مامان بود و رفتتيم خونه ی مامان جون اينا. تا اط در رفتيم تو ديدن روشی نيست، گفتن پس برای چی اومدين :)ه

    دوستان حرفهای معمولی، خوشحالم که خواندن نوشته ها را دوشت داريد.


    لاله جان
    من کمی يوکا ميکنم ولی در حدی که تو فکر ميکنی نيستم. دو ماهيه که شرکت برامون کلاس يوگا گذاشته و باعث شده که دوباره تمرين کنم. اميدوارم که اينبار ادامه بدم. برات يکی دوتا سايت رو ميفرستم که حرکات رو داره. خود من هم ازشون استفاده ميکنم.

    ReplyDelete
  5. پيمانه جان
    ذلم ميخواد ولب فکر نميکنم مردش باشم. اونموقع هم جوگير شده بودم. پای عمل ميرسيد, بعيد ميدونم که اهلش باشم که اينها رو بگذارم و برم. تازه ايران تنهايی برم که هيچکس راهم نميده. همه ميگن بچه ها پس کجان. يادمه وقتی روشی کوچک بود يکبار پيش مامان بود و رفتتيم خونه ی مامان جون اينا. تا اط در رفتيم تو ديدن روشی نيست، گفتن پس برای چی اومدين :)ه

    دوستان حرفهای معمولی، خوشحالم که خواندن نوشته ها را دوشت داريد.


    لاله جان
    من کمی يوکا ميکنم ولی در حدی که تو فکر ميکنی نيستم. دو ماهيه که شرکت برامون کلاس يوگا گذاشته و باعث شده که دوباره تمرين کنم. اميدوارم که اينبار ادامه بدم. برات يکی دوتا سايت رو ميفرستم که حرکات رو داره. خود من هم ازشون استفاده ميکنم.

    ReplyDelete