Friday, October 10, 2008

پاييزان

ديروز بعد از تقريبا دو هفته شرکت رفتن، از خانه کار ميکردم. صبح که در حياط را باز کردم که برم پايين، بجای اون درخت سبز قبلی، درختی ديدم که همه برگهاش، زرد بود. کاملا زرد. کی اينطور زرد شد؟ چند وقت از حياط رد نشده بودم. و يا رد شده بودم و سرم رو حتی بالا نکرده بودم تا شاخ و برگهاش رو ببينم. ه

ديگه چه چيزهايی داره عوض ميشه که من نمی بينمشون؟ بزرگترها، کوچکترها، رابطه هام و خودم. آره خودم؟ چقدر وقته که خودم رو درست و حسابی در آينه نديدم. من در کدام فصل زندگيم هستم؟ شناسنامه ام اواسط تابستان رو نشون ميده. اگر چه که مطمين نيستم چهار فصل ما آدمها طولش برابر باشه. ه

نميدونم امسال چرا پاييز را اينقدر ناديده گرفتم. خيلی وقته که اومده. حالا ديگه بساطش رو کاملا پهن کرده و مستقر شده. من تحويلش نگرفتم، بهش چندان فکر نکردم. اون اما کاری به من نداره. کار خودش رو ميکنه. رنگ زمينه ی زندگی رو داره بتدريج عوض ميکنه. انصافا هم خوب نقاشيه. استاد ترکيب رنگه.ه
خوش آمدی پاييز جان!ه

پ ن: پاييزان اسم يک فيلم نسبتا بی محتوا بود که وقتی دبيرستانی بوديم اکران شده بود و ما هم به عشق امين تارخ رفتيم ببينيم. توش فقط سه نفر بازی ميکردن امين تارخ، کتايون رياحی و داريوش ارجمند. در اون فيلم پاييزان نام روستايی در شمال ايران بود. جالبه الان قسمتی از شعر تيتراژ آخرش هم يادم مياد."پاييزان، پاييزان، رويای روشن عشق، در فصل برگ ريزان ..."ه
تازه اينکه چيزی نيست، حتی يادمه که آخر فيلم، اسم جميله شيخی جزو بازيگران بود ولی خودش در هيچ صحنه ای ظاهر نشده بود.:)ه

4 comments:

  1. هاها. یادش به خیر منم دقیقا فیلم پائیزان رو به خاطر امین تارخ دیدم و عاشق آهنگش بودم.
    از تابستون زندگیت لذت کافی رو ببر. اونقدری که در انتهای پائیز بتونی بادلی مطمئن و خوشنود پذیرای پائیز باشی

    ReplyDelete
  2. وای الان که دارم پستت رو میخونم به اهنگ پاییزان فریبرز لاچینی گوش میکنم.چه حس خوبی بهم دست داد.مهم اینه که خودت بهاری باشه و دلت مثل تابستون همیشه گرم باشه

    ReplyDelete
  3. منهم این فیلم را دیدم و بخاطر امین تارخ،معلومه هم سنیم آیا هم فصلیم؟
    امروز 22 سال است که آمدم ایتالیا وقتی فکرش را میکنم اینجا پیر شدم!

    ReplyDelete
  4. پيمانه جان، سعی ميکنم.

    لاله جان، من نشنيدم الين آلبوم رو. رفتم که پيداش کنم.

    پريسا جان
    من متولد پاييز سال 48 هستم.

    ReplyDelete