Monday, October 27, 2008

تسليم

ديشب ابر و باد و مه و خورشيد و فلک دست به دست هم دادن تا من قبل از خواب موفق شدم که در سکوت و آرامش، همرا ه سی دی، چهل دقيقه تمرين يوگا بکنم. خانمی که مجری اين برنامه بود، همونطور که حرکت رو هدايت ميکرد، مرتب تکرار ميکرد که حرکات يوگا نه با فشار، بلکه با تسليم انجام ميشه.ه
در موقعيت تمرين قرار بگير و بعد با توجه و تمرکز روی تنفست، بگذار بدن خودش کاری رو که ميخواد بکنه. و هر بار که اين اتفاق ميفته برای من لذتبخشه که چطور سرم که در حالت عادی، نصف راه تا زانوم رو هم نميتونه بره، بعد دقيقه ای تنفس ممتد و آرامش به نرمی به سمت زانوم حرکت ميکنه.ه
تسليم اگر يک انتخاب با رضايت باشه، حال خوبی داره. يکجور رهايي و پروازه. شايد خيلی از مشکلات از همان اول از مقاومت ما در برابرش شروع ميشه.چه حس خوبيه اگر اطمينان کامل داشته باشی به دريايی که توش شنا ميکنی و فقط شنا کنی و شنا کنی شنا کنی.ه

5 comments:

  1. خیلی دوست داشتم این متنت رو. خیلی...ه

    به این نتیجه رسیدم که هر مرحله اطمینان سطح خودش را دارد. همین که توی اون سطح شنا کردم و شنا کردم و رسیدم به سطح بعد باید دوباره برم سراغ به دست آوردن اطمینان در سطح بالاتر.

    راستش چمعه که مخم هنگ کرده بود، به خاطر همین بود که باید می رفتم و سیستمم را آپدیت می کردم! ه

    ReplyDelete
  2. پریسا جان، من هروقت میخوام تو بلاگر برات پیغام بگذارم. یا صفحه باز نمیشه یا وقتی هم باز میشه و پست میکنم ارسالش نمیکنه.
    من خیلی دوست دارم یوگا انجام بدم ولی کلاسهایی که عریفشون رو میشنوم خیلی دورند نسبت به این جا. اینه که منصرف شدم و میخوام دنبال شروع این ورزش از طریق سی دی باشم. خیلی خوبه که شنیدم حس و حال خوبی دست داد بهتون با این ورزش. نمیدونم سی دی هست که بشه خرید ش از طریق اینترنت ؟
    اون پست پایین رو هم خیلی دوست دارم. بابای من از اون عشق خاکهستو عشق خاک و عشق برگ و .. با درختایی که خودش کاشته یکطوری حرف میزنه انگار بچه هاشند

    ReplyDelete
  3. مامان فراز جان
    متاسفانه فکر کنم اين مشکل بلاگر هست.
    در مورد يوگا هم منهم دارم سی دی های مختلف رو از کتابخونه ميگيرم تا ببينم کدوم بهتره که بگيرم. چون خيلی زياد هستن.
    اينکه من باهاش تمرين ميکردم چيز خوبی که داشت اين بود که با سری تمرينهای مختلف رو داشت. مثلا حرکات قبل از خواب. برای صبح، برای درد گردن و پشت و ...
    مشخصات اين سی دی رو در اين لينک ميتونی ببينی
    http://www.amazon.com/Yoga-Stress-Relief-Dalai-Lama/dp/B000ICLRKW
    فروش آنلاين حتما هست ولی به مقصد ايران بعيد ميدونم.
    اگر تصميم گرفتی که بگيری، خوشجال ميشم که کمکی بکنم.
    در هر حال رفتم به کلاس و کار کردن با مربی لازمه. جون اون اشکالات کار آدم رو ميگيره. و از سی دی برای تمرين در خونه کمک ميشه گرفت. من وقتی ايران بودم يکسالی به کانون يوگای ايران رفتم که خوب بود. محلشون اون موقع در ظفر بود.

    ReplyDelete
  4. واقعا که معجزه کردی که با این همه گرفتاری تونستی 40 دقیقه وقت پیدا کنی.

    ReplyDelete
  5. من معجزه ای نکردم. معجزه شد.ه
    همه زود خوابيدن.ه
    بابايی هم که اومد خونه ی شما برای شنا، شيرجه و واترپلو
    (بفول محمد)
    و ساعت ده و نيم من در تنهايی يوگا کردم.ه

    ReplyDelete