Wednesday, December 3, 2008

اندر احوالات ما

امروز خيلی بهترم. ديشب، موشی جان فقط يکبار اونهم کوتاه بيدار شد و يک خواب عميق طولانی رو به من هديه داد.ه
###
سرفه هام امروز بقول معروف پخته شده و درد کمتری داره. وقتی سرفه هام طولانی ميشه، هميشه به ياد مادر بزرگم ميفتم که آسم داشت و از وقتی که من بخاطر دارم سرفه ميکرد. شوخی نيست آدم اونهمه سال سرفه بکنه. دلم براش ميسوزه که چقدر درد کشيده.ه
###
روشی ديروز کارنامه اش رو گرفته بود و بسيار به نتيجه ی کارش افتخار ميکرد که از معلم سختگير امسالش، نمره های خيلی خوبی گرفته بود. معلم سال قبلشون کارنامه رو اول به بچه ها ميداد و تک تک باهاشون در مورد ارزشيابی کارشون صحبت ميکرد و بعد بچه ها مي آوردنش خونه. او اعتفاد داشت که کارنامه در درجه ی اول مال خود بچه هاست چون نتيجه ی کارشونه. منهم باهاش موافقم. اما معلم امسال گفته بود که پاکت را بايد دربسته به پدر و مادر تحويل بدهند. روشی توی راه اصرار داشت بايستيم و پاکت کارنامه اش را باز کنيم و حتی تا رسيدن به خونه هم صبر نداشت. بالاخره يکجا ايستاديم و اول کارنامه رو ديديم، بعد دوباره راه افتاديم. چه کيفی داره چشيدن لذت موفقيت بچه ها.ه
###
موشی هم داره آماده ميشه که ديگه روزها از خونه بياد بيرون و بره مهد. به قول خودش بره مدرسه درس بخونه. احساس اينکه ديگه ميخواد از خونه بره بيرون، مخلوطی از هيجان برای بزرگتر شدنش و اضطراب بخاطر جدا شدنش از ماست. احساسی که البته من برای دومين بار تجربه اش ميکنم.ه
###
چند روز پيش روشی ميگفت "مامان وفتی موشی بره کلاس اول، من چند سالمه؟" باهم حساب کرديم که وقتی موشی بره کلاس اول دبستان، روشی رفته کلاس اول دبيرستان. بعد دوباره گقت "پس وقتی من برم دانشگاه، موشی هنوزتوی دبستانه" و با هم کلی خنديديم به اختلاف سنشون. به خودم ميگم که کمرت رو سفت ببند که حالا حالا ها کار داری که بکنی و راه داری که بدوی. ه

7 comments:

  1. خدا رو شکر که بهتری. و خدا رو شکر که موفقیت بچه هات رو می بینی. باید خیلی لذت بخش باشه. حتما خستگیت دیگه در رفته!ه

    ReplyDelete
  2. خوشحالم که بهتری. همینطور واسه موشی وروجک که قراره به مهد بره. خیلی براش خوبه

    ReplyDelete
  3. Khoda ro shokr khoob shodi, ma ham khoshhal shodim az khoobi shoma ;)

    ReplyDelete
  4. از حال و هواي پستت معلومه كه اوضاعت بهتره. خوشحال شدم. كارنامه ي روشي مبارك. خسته نباشه و آفرين. دلم براي پست قبلت خيلي سوخت. كاملا اون حال و روز رو يادم مياد. دعا مي كنم زودتر خوب شين.

    ReplyDelete
  5. خدا رو شکر که بهتری پریسا جون.تبریک به خاطر نمره های خوب روشی و خسته نباشید به هر دوتون و آفرین به روشی خانوم.
    ایشالله که سرفه هات هم زودتر خوب بشه.سرفه های بعد از سرماخوردگی خیلی آدم رو اذیت میکنه من حال الان تو رو کاملا درک میکنم.مواظب خودت باش :)

    ReplyDelete
  6. سلام...وبلاگ شما را تازه پیدا کردم...امیدوارم خیلی زود خوب شوید و دخترهایتان هم سالم و سلامت باشند.

    ReplyDelete
  7. ممنون از همه تون.

    نازنين جان
    خوشحالم که به اينجا سر ميزنی.ه
    در مورد حيوانات نوشته بودی
    "همه جا امن و امانه چون که پلیس همه جا حاضره!"ه
    منهم چيزی شبيه شما هستم. درمانی پيدا کردی به منهم بگو.ه

    ReplyDelete