Sunday, December 28, 2008

مستند برف در کانادا

طولانی ترين تعطيلات رسمی ما که دو روز بود و چون خورده بود به سر شنبه يکشنبه، چهار روز شد، رو به اتمامه. روز جمعه، شايد بيست بار فکر کردم که يکشنبه است و وقتی يادم اومد که تا يکشنبه دو روز ديگه مونده، چه ذوقی کردم. بهرحال دورانی که پايان داره، هرچه باشه، کوتاهه. امروز هم يکشنبه شد.ه
صبح روز کريسمس، هوا خوب شده بود. فقط دو درجه زير صفر بود با آفتاب و بدون باد و اين يعنی تعريف يک روز زمستانی خوب در اينجا. با موشی و روشی رفتيم در حياط که کمی بازی کنيم. روشی دوربين رو گرفت و اول يکی دوتا عکس گرفت و بعد که حوصله اش سر رفت گفت فيلم بگيرم و بعد يکهو به سرش زد که يک فيلم مستند درباره ی برف درست کنه. کمی که جلو رفت، من علاقمند شدم و بهش گفتم در حدی انجام بده که من در وبلاگم بگذارمش. او هم کارش رو کرد. با وجود اينکه بهش گفتم اگر ترجيح ميده و براش راحتتره، به انگليسی حرف بزنه، خودش خواست که فارسی باشه و سعی کرد از جملات رسمی استفاده کنه. ترکيبهايی که در جملاتش بکار برده در بعضی جاها شايد نامانوسه ولی فکر ميکنم که مفهوم باشه. کمی فکر احتياج داره تا متوجه منظور بشين و احتمالا بعدش هم لبخندی روی لبهاتون ظاهر ميشه. نخواستم دخالتی در چيزی که ميگه و چه جوری گفتنش بکنم. ميخواست چندتا مصاحبه هم توش بگذاره که نشد. بعد هم که تکه فيلمها رو گرفت و از بابايی ياد گرفت که ميتونه با نرم افزار فيلم ساز ويندوز تبديل به فيلمش بکنه، خيلی هيجانزده شد. ه

اين شما و اين مستند برف در کانادا در دو قسمت

تهيه کننده و مجری: روشي

هنرپيشه ی مهمان: موشي

قسمت اول در پنجره ی سمت چپ و قسمت دوم در پنجره ی سمت راست

...

بعد نوشت

ويديوها را در لينک های زير هم آپلود کردم. اميدوارم حداقل با حذفِ کندیِ بلاگر، ديدنش راحت تر بشه. .ه

قسمت اول

http://video.google.com/videoplay?docid=-2601516105508888399&hl=en

قسمت دوم

http://video.google.com/videoplay?docid=-7490925684848000341&hl=en

12 comments:

  1. خیلی جالب بود. واقعا لبخند به لبم آورد. این روشی خانم عزیز هم خیلی خوب فارسی صحبت میکنه. تجربه لذت بخشی بود.

    ReplyDelete
  2. خیلی بانمک بود و کار قشنگی بود.

    ReplyDelete
  3. خیلی بانمک بود. روشی فارسی رو خیلی خوب صحبت می کنه و اصطلاحات فارسی و کاربرد کلمه ها رو هم خیلی خوب می دونه. آفرین به شما که اینقدر خوب یادش دادین. این تموم شدن تعطیلی هاهم که آی گفتی. دو شنبه سر کار رفتن خیییلی زور داره.

    ReplyDelete
  4. این سرعت وخیم اینترنت در اینجا حسرت دیدن این فیلم رو به دل ما گذاشت

    ReplyDelete
  5. چه صداي قشنگي. چه برف قشنگي. چه دخترخانم خلاقي. چه موشي كوچولوي نازي. چه منظره اي.

    ReplyDelete
  6. آفرین به این روشی خانم باهوش و خلاق و بااعتماد به نفس. چه قدر قشنگ صحبت میکنه و چه قدر خوب موضوعات رو پشت سر هم ردیف میکنه و میگه. معمولمه شما خیلی خوب روی ارتقای اعتماد به نفسش کارکردید. خیلی لذت بردم

    ReplyDelete
  7. دوستان حرفهای معمولی
    اميدوارم لينکهای گوگل ويديو کار کنه

    ReplyDelete
  8. واییییییی پریسااااااا چقدر این موشی خوردنیه.الهی جیگرشو.ماشاالله. بوووسسسس بوسسسس.
    من هدفون ندارم :( میرم خونه یه بار دیگه با صدا میبینم :)

    ReplyDelete
  9. خب من الان از خونه این دوتا مستند رو دوباره دیدم و کلی ذوق کردم از شنیدن صحبتهای روشی خانوم و دیدن این مستند و هنر پیشه مهمان :)

    ReplyDelete
  10. خيلي خوشگل بود فيلم دخترت. به پسرم هم نشون دادم خيلي خوشش اومد. سال نو مبارك

    ReplyDelete
  11. Aali bood Parisa joon keyf kardam. Afarin bar rooshi. Man ham ke az bachegi aasheghe barf boodam o hanooz ham hastam dige bishtar lezat bordam.
    Miboosamet
    Simin

    ReplyDelete
  12. به نام خدا
    سلام
    خیلی جالب بود . منتظر مستندهای جدیدتر هستیم
    موفق و سلامت باشید

    ReplyDelete